Ekonomi

Toyota’da büyük skandal çıktı! Dizel motorlarda hile yaptılar

Toyota Başkanı Koji Sato, son yıllarda yaşanan benzer sorunların ardından Pazartesi günü grup şirketlerinde yapılan hatalı testlerden dolayı müşterilerden, tedarikçilerden ve bayilerden özür diledi.

Bu özür Toyota Motor Corp. Grup Başkanı Akio Toyoda tarafından yapılmıştır. “küresel vizyon”Açıklamadan bir gün önce geldi.

Japonya’nın önde gelen otomobil üreticisi Toyota, Japon hükümetinin onayı için gereken testlerde sorunlar yaşadı. Bu testler dizel motor üreten Toyota Industries Corp. tarafından gerçekleştirildi. Tarafından yapıldı.
 

Toyota’ya göre, sertifikasyon testlerinde ve diğer numune incelemelerinde motorların standartları karşıladığını iddia eden hatalı sonuçlar bulundu.
 

ACİL BASIN TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRDİLER

Sato, Toyota’nın Tokyo ofisinde geç saatlerde düzenlenen acil bir basın toplantısında şunları söyledi. “En kısa sürede üretime yeniden başlamak için elimizden geleni yapacağız”dedi ve ekledi: “Yönetim sahada olup bitenlerin detaylarını tam olarak kavrayamadı ve takip edemedi.”


TOYOTA’NIN SAHİBİ OLAN DAIHATSU’DA DA BENZER SORUNLAR YAŞANDI.

Ayrıca geçtiğimiz yıl küçük otomobil üreten ve tamamı Toyota’ya ait olan Daihatsu Motor Corp.’da da gerekli testlerin atlandığı ortaya çıkmıştı. Bu dolandırıcılık bir ihbarcı sayesinde ortaya çıktı ve onlarca yıl devam etti. 2022 yılında Toyota grubunun bir parçası olan kamyon üreticisi Hino Motors, 2003 yılına kadar uzanan emisyon verilerini sistematik olarak tahrif ettiğini söylüyor. Bu hilelerle ilgili büyük bir kaza bildirilmedi, ancak bu durumlar şirketlerde ve Toyota’da kontrolle ilgili önemli soruları gündeme getirdi.

Toyota, uygun testler tamamlanana kadar birçok küme modelinin üretimini durdurdu. Ancak firmalara göre hali hazırda bu modellere sahip olan bireylerin araçlarını güvenle kullanmaya devam edebilecekleri belirtildi.

Tekrarlanan skandalların temel nedenleri sorulduğunda Sato, kurallara uymanın önemi konusunda şirketler arasında daha iyi iletişimin ve daha kapsamlı eğitimin gerekliliğini vurguladı. Ayrıca çalışanların bu yoğun rekabet ortamında işin kolayına kaçma konusunda baskı hissettiklerini de kabul etti. Kale , “Otomotiv sektörü teknolojisinin hızla geliştiği bu dönemde Toyota yönetiminin sahada olup bitenleri daha iyi anlaması gerekiyor.”belirtti.

“KABUL EDİYORUZ”

“Sertifikasyon konusunda doğru anlayışa sahip olmayanların yalnızca test sahasında çalışanların değil, aynı zamanda yönetimin de olduğunun farkındayız.”dedi Sato.

Son olarak bu sorunun Japonya’da ayda 7.000 aracı ve dünya çapında Japonya, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya’da satılan 36.000 aracı etkilediği ancak Kuzey Amerika’da satılan araçları etkilemediği belirtildi. Etkilenen araçlar arasında Land Cruiser ve Hilux spor otomobiller de yer alıyor.

KAYNAK: HABER7, AP

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu