Haber

Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun: Karneler çatışma konusu yapılmamalı

Zorlu bir okul döneminin ardından öğrencilerin sabırsızlıkla beklediği yarıyıl tatiline sayılı günler kaldı. Öğrenciler 19 Ocak 2023 Cuma günü karnelerini alarak yarıyıl tatiline başlayacaklardır. Uzmanlar ebeveynleri karneyi tartışma konusu haline getirmemeleri konusunda uyarırken, çocuklarıyla birlikte bir tatil programı oluşturmalarını öneriyor.

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, velilerin karne ve yarıyıl tatili programına yönelik tutumlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Yelkin Diker Coşkun, karnelerin öğrencinin performansını göstermesine rağmen bu performansın birçok boyutu olduğunun unutulmaması gerektiğini vurgulayarak, “Karnenin tüm boyutlarıyla değerlendirilmesi gerekiyor. “Bir öğrencinin uykusu, dinlenmesi, çalışması, derse aktif katılımı, ödevlerle pekiştirilmesi, kültürel-sosyal aktivitelere katılımı doğrudan veya dolaylı olarak karne performansını etkileyebilir” dedi.

“Çocuklarınızın Öz Saygısını Zedelemeyin”

“Karne, genel durumu anlamak için kullanılan bir değerlendirme aracı olarak görülmeli ve çatışma konusu haline getirilmemelidir” diyen Prof. içinde bulundukları gelişim dönemine göre farklı şekillerde gelişebilir ve özgüvenlerine zarar verebilir. Velilerin karne notlarına kızması sonucu değiştirmeyecektir. Bu nedenle karnedeki akademik performans düşükse bunun arttırılması için öğrenciyle birlikte bir analiz üretilmelidir. “Hangi ders veya derslerde nasıl bir desteğe ihtiyaç duyulduğu, çalışma alışkanlıkları, ev rutinleri aile ile birlikte düzenlendiğinde başarıyı olumlu yönde etkileyecektir” dedi.

“Ekran Karşısında Saatler Geçirmek Dinlenmiyor”

Teneffüs döneminde öğrencilere fiziksel ve duygusal dinlenme sağlanması gerektiğini hatırlatan Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Öğrenciler genellikle tatil dönemlerini ekran karşısında rahatça uzun saatler geçirebilecekleri zamanlar olarak görüyorlar. Fiziksel olarak yoran ve rutini bozan bu durum dinlenmeyi de engeller. Tatillerini bu şekilde geçiren öğrenciler tekrar okula uyum sağlamakta zorluk çekiyor. Tatilin amacı, ikinci dönemde dinlenmiş bir zihin ve bedenle okul performansını artırmaktır. Bu nedenle öğrencilerin tatil ortası zamanını dinlenme, uyku, oyun ve sosyal aktivitelerle tutarlı bir şekilde dağıtan bir programla geçirmeleri daha sağlıklı olacaktır.”

“İhtiyacınız Olursa Konuyu Tekrarlayabilirsiniz”

Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, ihtiyaç duyulması halinde birinci dönem ders konularının tekrarını da içeren bir tatil programı oluşturulmasının ve öğrencilerin bu programa uyumlarının desteklenmesinin önemine değindi. Prof. Dr. Coşkun şunları söyledi:

“Kitap okumak, okuma ve düşünme becerilerini geliştiren en verimli tatil etkinliğidir. Günümüzde iş birliği ve takım çalışması gibi sosyal duygusal becerilerin kullanımını gerektiren özelliklere sahip olmak oldukça kritiktir. Erken çocukluk döneminden itibaren bu becerilerin evde desteklenmesi ve tatil dönemlerinde basit ev işlerinin sorumluluğunu almalarının sağlanması gerekiyor. “Sorumluluk duygusu, sabır ve ders çalışma alışkanlığı arasında bir ilişki olduğu unutulmamalıdır.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu