Ekonomi

Doximity, zayıf dijital ilaç reklam trendleri ve değerleme primi nedeniyle düşürüldü

Investing.com — JPMorgan, dijital ilaç reklamcılık trendlerindeki sınırlı görünürlük ve rakiplerin çok üzerindeki değerleme primi nedeniyle Doximity’yi Nötr’den Düşük Ağırlık’a düşürdü.

Aracı kurum, Doximity’nin platformunda ABD’deki doktorların %80’inden fazlası ve hemşire uygulayıcıların ve hekim asistanlarının %60’ı ile önemli bir sağlık ağı ve reklam platformu olmaya devam ettiğini belirtti.

Gelirlerinin %90’ından fazlası ilaç ve sağlık sistemi müşterilerine yönelik pazarlama çözümlerinden geliyor. Geri kalanını ise işe alım ve tele-sağlık oluşturuyor.

JPMorgan, Doximity’nin son çeyreğinde yaklaşık %91 brüt ve %55 FAVÖK ile yüksek marjlar rapor etmeye devam ettiğini ve neredeyse %50 serbest nakit akışı marjına sahip olduğunu belirtti.

Şirket, makro belirsizlik nedeniyle 2028 mali yılı için uzun vadeli 1 milyar dolar gelir hedefini geri çekti. Bununla birlikte, sektör seviyelerinin yaklaşık iki katı gelir büyümesi öngörmeye devam ediyor.

Aracı kurum, Doximity’nin finansal profilinin bir miktar prim hak ettiğini, ancak 2026 takvim yılı için işletme değeri/FAVÖK çarpanının 36 olmasının, dikey SaaS rakiplerinin 23 olan medyanına göre yüksek bir prim olduğunu belirtti. Fiyat hedefini 62 dolar olarak korudu.

Analistler şöyle dedi: “Dijital ilaç reklam bütçelerine yönelik olası riskler, yüksek rekabet seviyesi ve DOCS’un mevcut değerlemesi (gruba göre büyük bir primi yansıtan 2026 takvim yılı tahmini İşletme Değeri/FAVÖK 36x), derecelendirme düşüşünü haklı çıkarıyor.”

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu